Een Voorstelling

in een bewerking van Jibbe Willems

Een voorstelling: over ouder worden
, het leven vieren en dementie

Toneelvereniging Schakels speelt op 15, 16 en 17 maart 2024 "Een  Voorstelling" in de bewerking van Jibbe Willems. De spelers zullen een bijzonder mooi verhaal neerzetten wat veel herkenning zal oproepen. Vele mensen die te maken hebben met ouder worden en dementie zullen zich in dit verhaal herkennen.

Regisseur Kirsten Dijk heeft haar hand kunnen leggen op dit script van Jibbe Willems, een talentvolle toneelschrijver die voor bekende theatergezelschappen heeft gewerkt en zich richt op verschillende publieksgroepen. Met dit toneelstuk heeft hij een prachtige bewerking gemaakt over het leven van 90 plussers en dementie.

Schakels brengt met zijn bewerking dan ook een unieke Voorstelling  op de planken. Hoe verloopt het leven als je boven de 90 bent? Zak je weg achter de geraniums? Of pluk je vrolijk en vergeetachtig iedere dag die je nog hebt. Een Voorstelling brengt het verhaal van oude mensen en hun avonturen, want ook als je oud bent is er nog veel te beleven. Misschien wel veel meer dan je denkt! Bijvoorbeeld met de schimmen uit het verleden, die zorgen voor een prettig gezelschap. Of in het gezelschap van je even oude vrienden, die samen met jou een wijntje drinken en lachen om je vergeetachtigheid, maar ook voor je zorgen.

Het is een absolute aanrader om dit te gaan zien!

Bestel uw kaarten via de kaartverkoop op de website!

De repetities zijn in volle gang. Elke week komt er meer diepgang in het spel, de teksten worden meer eigen en de spelers steeds meer hun personage

Inmiddels is het 16 februari.
We zijn al ver gevorderd in “Een Voorstelling”.
Elke week worden we beter en krijgt het tijdens de repetities meer en meer vorm.
De kostuums en rekwisieten zijn gekozen, decor is zover klaar.
Poster is gedrukt en kunnen jullie op verschillende plekken tegenkomen.
De weken gaan nu snel. Nog maar vier weken en dan mogen we het voor publiek spelen. Spannend natuurlijk en superleuk!  We hebben er allemaal veel zin in. Nog even geduld voor ons allemaal en natuurlijk voor jullie, ons publiek!

De kaartverkoop gaat supergoed.

vrijdagavond    72% verkocht

zaterdagavond  75% verkocht

zondagmiddag. 90% verkocht.
We zijn superblij en trots op onze vereniging, onze spelers, de vrijwilligers, de werkgroep decor en de regisseur die ons elke week weet te motiveren en tot goede resultaten weet te komen.

Tot zover weer

4 januari 2024

Donderdagavond repetitieavond

Vanavond even niet, nog een weekje vrij. Wat hebben we al veel gedaan!Vele avonden samen gerepeteerd zowel thuis als tijdens de repetitieavond. Hoe en wat gaan we doen met het decor en licht en geluid?Onze werkgroep decor is in overleg geweest. De eerste plannen voor decor en licht en geluid liggen er! Nu de uitwerking nog, komt goed!Er komen drukke weken voor ons aan en daar hebben we zin in. Alvast een paar foto’s met een paar van onze fantastische spelers!

4 maart 2024

Wij zijn supertrots!

We hebben van de drie voorstellingen er nu 1 uitverkocht te weten zondagmiddag 17 maart.
Op vrijdag- en zaterdagavond zijn er nog kaarten verkrijgbaar maar het gaat nu supersnel. Heeft u nog geen kaarten maar u wilt wel komen kijken wacht niet te lang met bestellen. Op=Op

Onze banners staan op 2 locaties. In Hoogwoud en Spanbroek.
We hebben ook onze eerste echte doorloop gehad. Nu voelen we het echt, het gaat bijna beginnen. We hebben er allemaal zoveel zin in. Nog anderhalve week wachten en dan mogen we het aan jullie laten zien waar wij met ons allen hard aan gewerkt hebben.
Van onze TOPPERS die spelen tot onze toppers achter de schermen. Zonder elkaar kunnen we dit niet zo op de planken brengen.

Nog een paar repetities om de welbekende puntjes op de i te zetten.
Tot een van de voorstellingen.

12 maart 2024 krantenartikel in het NHD en de laatste puntjes op de i

Mooi artikel in de krant over Cor Groenland en Vincent Breed samen in 1 rol en op de foto Femke Moons die ook een grote rol mag vertolken als de vriendin van de oude man(nen) !

Wat zijn we supertrots!  En dankbaar!
We zijn nagenoeg uitverkocht, het harde werk wordt beloond.
Vele handen maken licht werk.

We zijn niet alleen trots op onze kanjers in de krant maar al onze 14 spelers op het podium, en zeker niet vergeten de mensen achter het podium, leden en de vrijwilligers.
Trots op onze decorbouwers, de mensen van licht en techniek. Trots op onze regisseur Kirsten Dijk die ons elke week naar een hoger niveau weet te krijgen.

Al die maanden van repeteren zijn ineens voorbij. Nog een paar dagen dan is het zover. Nog één generale voor de puntjes op de i en daarna gaan we stralen.

En we hebben het al vaker gezegd.
We hebben er zin in!